Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Gostovanje Damira Imamovića
GGoossttoovvaannjjee DDaammiirraa IImmaammoovviiććaa

Gostovanje Damira Imamovića

11.3.2012, Menza pri koritu, Metelkova mesto

Srbski kulturni center “Danilo Kiš” v sodelovanju z “Rdečim zorami”

GOSTOVANJE DAMIRA IMAMOVIĆA

Koncert: Damir Imamović

Damir Imamović v svojih solističnih nastopih ponuja osebni in intimni vpogled v zgodovino sevdaha, saj je v teh prisotna tudi lastna reinterpretacija tega tradicionalnega glasbenega žanra iz Bosne in Hercegovine. Skozi poglobljeno obravnavo zgodovine sevdaha se Damir Imamović s subverzijo žanra namesto v preteklost obrača v sedanjost ter k iskanju novih izraznih možnosti, pri čemer presega golo podoživljanje. V njegovih nastopih ne gre zgolj za vprašanje akustike, temveč tudi za reinterpretacijo kulturnega in družbenega konteksta tradiciji zavezanega glasbenega izročila.

Kitarist in pevec sevdalink Damir Imamović (1978) se je v Sloveniji predstavil že večkrat, tudi z Damir Imamović Triom. Po študiju filozofije se je posvetil glasbi in predvsem sevdahu ter številnim nastopom v domovini in Evropi.

Povezava: www.damirimamovic.com

 

12.3.2012, ISH, Fakulteta za podiplomski humanistični študij v Ljubljani, Knafljev prehod 11, 1000 Ljubljana

Srbski kulturni center “Danilo Kiš” v sodelovanju z ISH, Fakultetom za podiplomski humanistični študij

Sevdah Lab: Damir Imamović

Damir Imamović je izvajalec, raziskovalec, zbiralec glasbe in izvajanja sevdaha kot antropološkega in kulturnega fenomena Bosne in Hercegovine. Predavanje in pogovor na ISH pomenita izziv za antropološko usmerjene študente in raziskovalce ISH, saj gre za neposredno komuniciranje.

Sevdah je ena izmed tistih turških besed, ki so se udomačile v vseh balkanskih jezikih in ki imajo tako specifičen pomen, da jih pravzaprav sploh ni mogoče prevesti; mogoče je le beležiti razlike v niansah njenega pomena od jezika do jezika. Te besede so že tako udomačene, da dejansko prevzemajo oznako “balkansko” in pomenijo ravno tisto, po čemer se balkanske kulture razlikujejo od drugih. Za primer navajam besede, kot so inat, ćef, merak, dert in seveda sevdah. Ravno neprevedljivost teh besed, ki se večinoma nanašajo na stanje duha in obnašanje, ki ga z njim povezujejo balkanske kulture, daje barvo balkanskim jezikom, skupen kulturni spomin in nespremenljive elemente indentitete, ki je izven nacionalnih izmišljotin in predpisanih pojmov.

Raziskave Damira Imamovića kažejo, da v sevdalinkah niso fiksirani patriarhalni stereotipi glede spolov in družbene hierarhije ter da je bila morda tista zaželena sentimentalnost pravzaprav lažna. Na meji med kritičnim branjem in avtentičnim uživanjem se odpira popolnoma nov svet subverzije in ironije.